84, Charing Cross Road was no bestseller, you understand; it didn't make me rich or famous. It just got me hundreds of letters and phone calls from people I never knew existed; it got me wonderful reviews; it restored a self-confidence and self-esteem I'd lost somewhere along the way, God knows how many years ago. --- Helene Hanff


你知道,《查令十字街84號》並非一紙風行。這本書沒讓我一夜富貴或一舉成名,它只是讓我收到數以百計的讀者來函和來電;這些人,我從不知道他們存在。別人對這本書的好評,讓我重拾失落已久的自信和自尊,天曉得我在多久以前把它們遺落在路上。(海蓮‧漢芙)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


譯得不好,但細佬該明白我想跟他說甚麼?


不明也別留言問我。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 chestnut girl 的頭像
    chestnut girl

    chestnut girl的部落格

    chestnut girl 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()